Waar kan ik een opleiding tot cameraman volgen?

Ik zit nu in het laatste jaar van de havo en ik wil graag cameraman worden. Ik zie het beroep camera man als twee kanten. De ene kant is de kunst kant en de andere de technische kant. Ik wil graag en studie volgen die de nadruk legt op de technische kant van het vak. Ik heb dan ook een natuur en techniek profiel en sta afgerond een 9 voor wis- en natuurkunde. Ik kan via google niet veel scholen vinden met een opleiding tot cameraman. Ik hoop dat iemand anders mijn hiermee kan helpen. Ik zou het liefst een HBO studie volgen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Een opleiding voor cameraman en regiewerk wordt gegeven aan de Media Academie in Hilversum, zowel in de vorm van korte cursussen van enkele dagen als langere trainingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kun je doen bij het ROC Midden Nederland.
Ik volg hier de opleiding voor geluidstechnicus, en ik heb deze mensen bij mij in de klas zitten (in het laatste jaar kom je weer samen)
In het eerste jaar ben ik ook in diezelfde klas hestart, dus ik weet de basics en heb ook enkele camerasertificaten (het 2e en 3e jaar is los van elkaar)
ik hoorde dat tegenwoordig MBO Niveau 4 in 3 jaar wordt gegeven, maar ik doe het nog in 4 jaar (officieel, ik heb een jaar overgeslagen dus doe ik het alsnog in 3)
vragen over de opleiding mag je best aan me stellen.