Mag je zomaar een een extra uur op school krijgen?

Hallo,
Ik zit in 3VWO+. We hebben zomaar een extra uur O&O (onderzoeken en ontwerpen) er bij gekregen zonder eerst te overleggen. We hebben het dit jaar al extreem druk en door dit uur krijgen we het nog drukker.
Er is gezegd dat we in dit uur informatica krijgen, maar we hebben nu al vanaf de zomervakantie in dit uur alleen maar O&O gedaan. We hebben al verschillende gesprekken gehad, maar komen er niet uit.
Om een lang verhaal kort te houden:
Mag er zomaar een uur bij komen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met wie heb je verschillende gesprekken gehad, en wat is daar concreet als uitleg gegeven?
Utrecht
6 jaar geleden
Je gaat ervan uit dat school (en het verdere leven) een democratisch proces is waarbij je alles kan overleggen of onderhandelen. Je bent leerling in VWO3 en je zal een zekere werkbelasting moeten leren te verwerken. Als je er geen zin in hebt, kan je eens vragen of er nog plek voor je in in het VMBO.
Erna55
6 jaar geleden
@Utrecht: plus !

Antwoorden (1)

Om een lang antwoord kort te houden: de school bepaald de lesuren, dus ja, zei mogen het aantal uren uitbreiden indien ze dat nodig vinden.

Als je het te druk vindt, of de manier waarop dit gaat niet prettig vindt, kun je via school een klacht indienen via de klachtenprocedure.