Studiefinanciering

Ik woon nu samen met mijn vriend en ik verdien nu iets van 750 euro en mijn vriend 1250 euro en nu kunnen wij normaal rondkomen maar ik wil in het nieuwe schooljaar een ander bbl opleiding gaan doen maar als ik geen werkplek vind dan moet ik een bol opleiding gaan doen maar hoeveel studiefinanciering kan ik dan krijgen iemand enig idee??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Licht aan verschillende dingen:
- Vooropleiding.(Middel baren school)
- Opleiding.(Welke u dus op BOL niveau gaat volgen)
- Uit of Thuiswonend ter betrekking met ouders.(In uw geval dus uitwonend)
- Leeftijd.

Volgens mij zat het ongeveer als volgt in de gang:
MBO: Thuiswonend: 70euro / Uitwonend: 250euro.
HBO: Thuiswonend: 80euro / Uitwonend: 270euro.
UNI: Thuiswonend: 90euro / Uitwonend 300euro.

Het heeft trouwens ook te maken met hoeveel je ouders verdienen. Als je ouders bijvoorbeeld uitkering trekkers zijn krijg je al thuiswonend 250euro en uitwonend dan nog meer. Maar dit is weer leeftijd en opleiding afhankelijk. Het besten kunt u even contact met de IB-groep opnemen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op de site van ib-groep kunt u het ook uitrekening: http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/studiefinanciering.asp

Echter krijg ik 70euro per maand, en als ik invul qua mijn thuis situatie staat daar 370 euro.. apart.