Heeft het zin te solliciteren in een ander filiaal als je contract bij een ander filiaal niet verlengt word?

Ik heb bij de Dirk gewerkt.
Daar werd me contract niet verlengt na 6 maanden maar dat was enkel
omdat die leidinggevende de pik op mij had. Ik deed me werk verder prima.
Als je dan in een ander filiaal solliciteert, staat dan in het systeem dat je niet verlengt werd en wijzen ze je toch wel af of kan je wel solliciteren?

1.6K

Antwoorden (3)

Het licht eraan, dirk bestaat ook uit ketens, zoals dirk .... supermarkten. Dus bij die zou ik het niet proberen, maar bij alle andere is het het proberen altijd waard. Vraag anders ook bij je oude werkgever na of hij je niet kan doorsturen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt het in ieder geval proberen, het lijkt me niet dat Dirk een overkoepelend systeem heeft met gegevens van hun oud-werknemers waarin staat waarom ze geen nieuw contract hebben gekregen.
Het kan juist een voordeel zijn voor je nieuwe werkgever dat je al ervaring hebt bij een supermarkt. Ik zou het als ik jou was dan ook eerlijk zeggen dat je al bij een Dirk hebt gewerkt maar dat je contract helaas niet verlengd is.
Een niet verlengd contract komt heel vaak voor en lijkt me geen bezwaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij werken veel supermarkten op franchise basis. Je kunt gewoon een open sollicitatie doen natuurlijk. Het kan ook een voordeel zijn dat je al bij hun bedrijf hebt gewerkt. Eventueel kun je natuurlijk ook langs een AH (andere supermarkt) gaan, en dan aangeven dat je bij de Dirk hebt gewerkt; maar dat jouw favoriete supermarkt betreffende supermarkt is, vandaar dat je hetzelfde werk wil doen, maar dan bij hun keten :-).