Reageren op mail voor uitnoding sollicitatie gesprek?

Ik heb vandaag een mailtje ontvangen nadat ik online gesoliciteerd had. In de mail staat dat ze me uitnodigen op een gesprek en ik nog een mail krijg met het tijdstip . Moet ik op dit mailtje reageren of zal ik dat pas op het volgende mailtje doen? Het gaat trouwens om een bijbaantje

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, niet nu reageren. Wacht op het e-mail met de uitnodiging voor het gesprek en dan een e-mail terugsturen met bevestiging dat je komt of verzoek om een andere dag/tijd als je onmogelijk op die tijd kunt komen. Deze afspraak gaat voor elke privé afspraak vervalt behalve bv een ziekenhuis opname, afspraken voor je plezier kun je afzeggen.

Ik zou wel reageren. Al is het een simpel antwoord als bedankt voor uw reactie... In afwachting van uw antwoord (wel formeel natuurlijk dus niet precies dit). Dit om simpelweg gewoon je interesse aan te geven en om aan te geven dat je het gelexen hebt.

Ik vrees dat ik het nog moeilijker ga maken voor je.... Of je moet reageren hangt af van de situatie, of eigenlijk meer van de status van je baan. Is het een hele formele baan bij b.v. een bank dan vindt zo'n bedrijf een ontvangstbevestiging vaak wel attent. Dan wordt het dus op prijs gesteld. Gaat het om een 13-in-een-dozijn-baantje waar met name jongeren ingezet worden, b.v. als inpakker bij een supermarkt, in dat geval wordt een ontvangstbevestiging in de regel niet verwacht. Wanneer je er dan toch een stuurt dan wordt dat als (te) stijf en (te) formeel ervaren. Concreet: kijk even goed naar je functie en de stijl en uitstraling van het bedrijf. Hoe formeler die is, hoe meer een ontvangstbevestiging op prijs wordt gesteld. Kom je er echt niet uit: kijk dan eens naar hun reactie op jouw brief. Hebben zij je onmiddellijk een reactie gestuurd, dan zou ik er zeker óók een sturen. Hebben ze het zelf ook niet gedaan, dan wordt het van jou waarschijnlijk ook niet verwacht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100