Ik heb een folder laten drukken en er staat een drukfout in. Bij het woord "installatie" staan 3 lll in plaats van ll. Opnieuw bestellen of bezorgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het doel van die folder? Waar is het voor bedoeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het doel van de folder is om mensen te informeren over de diensten die mijn bedrijf levert en om meer naamsbekendheid te krijgen. Het is een computer service. We doen voornamelijk installatie, reparatie, herstel, advies, cursus op het gebied van computer en ICT. De folder ligt bij winkels/sportverenigingen/supermarkten/horecagelegenheden/etc en hij wordt aan huis bezorgt.

Antwoorden (5)

Het hangt er vanaf of jij zelf die drukfout veroorzaakte door de tekst zo aan te leveren, of dat de drukkerij de veroorzaker is. In het tweede geval zijn zij namelijk te verplichten de opdracht over te doen om 'm foutloos af te leveren. In het eerste geval zou ik die extra kosten voor dat ene elletje maar laten zitten en ze gewoon bezorgen. De meeste lezers zullen er niet over vallen.
12 jaar geleden
Het lijkt me vervelender als er maar een 'l' stond i.p.v. drie.
Als het al op valt ziet men duidelijk dat het een typefout is en daar zal men niet zo zwaar aan tillen als aan een schrijffout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervelend, maar ga er maar vanuit dat 80% het niet zal merken. Zeker mensen die veel online zijn, lezen geen teksten maar scannen teksten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een folder in mijn brievenbus krijg van iemand die diensten aanbiedt en daar zit een typefout in, dan is wel mijn eerste gedachte "zijn werk zal ook wel niet veel soeps zijn als dit al niet eens goed gaat". Als het een "kinderfolder" is voor de voetbalvereniging of zo, dan maakt het me niet zo uit.
Dus het is helemaal afhankelijk waar de folder voor is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn altijd een beetje lullige foutjes maar, er gaat, zeker aan echt drukken, maar ook het digitale printen, liefst wel altijd een proef PDF en/of print aan vooraf die je evt. goedkeurt. Zit er bij verrassing later toch zo'n foutje in is het vaak acceptatie met optioneel wat korting, of overmaken. Dit afhankelijk van hoe ernstig c.q opvallend of storend het is en de tijdsdruk. Leuk vak maar foutjes zijn zo gemaakt, 30 jaar graficus/DTP en gelukkig weer actief.