Wat is het verschil tussen een Go-to market plan en een strategisch marketing plan?

De vraag zegt genoeg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Kan het je niet concreet en met zekerheid zeggen, maar ik denk dat het verschil met name zit in het operationele niveau. Een strategisch marketingplan is, zoals de naam al zegt, strategisch van aard en stelt ondernemings- en marketingdoelstellingen vast en bestaat uit een plan om van de bestaande situatie naar die gewenste situatie (doelstellingen) te komen. Dus van 'as is', naar 'to be'. Hoe, dat is de strategie.

Een Go-to market plan is volgens mij veel operationeler van aard, en richt zich veel meer op een product, waarmee je de markt op wil. Dan moet je meer denken aan een marketingmix (P's). Dit zit allemaal een laag onder de strategische planning, wat veel algemener is.