Waarom blijven callcenters het wel goed doen in de recessie en gaan veel andere bedrijven failliet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Even naar de reden gezocht: Tijdens een crisis wordt het volgens de brancheorganisaties voor bedrijven nóg belangrijker contacten met klanten goed te houden en bestaande klanten te behouden. Nieuwenhuis: "Bedrijven blijven op zoek naar besparingen op kosten. Het benaderen en beheren van klanten via de telefoon is aanmerkelijk goedkoper dan ze aan te spreken via bijvoorbeeld advertenties."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biertje heeft gelijk. Bovendien: call-centers hebben natuurlijk langlopende contracten met de bedrijven waarvoor ze werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In roerige tijden verandert er veel... Callcenters zijn gebaat bij verandering en danken hun bestaan aan die verandering...
Survival of the fittest... Dus hij/zij die zich het snelste aanpast zal overleven... Callcenters kunnen heel snel veranderen, je zegt vandaag: brood is nodig en de volgende dag zeg je het omgekeerde... Voor autofabrikanten is die omschakeling net even wat lastiger en omslachtiger...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens de recessie zie je dat veel bedrijven ervoor kiezen om minder te adverteren, maar nauwelijks of niet bezuinigen op callcenters. Juist in deze periode is het enorm belangrijk om "persoonlijk" contact te leggen of onderhouden met (potentieel) klanten. Vooral grote bedrijven profiteren van callcenters aangezien de kleinere ondernemer vaak het geld niet heeft om een callcenter in te schakelen.
Een callcenter zal ook voordeel hebben van overeenkomsten die voor de recessie met hun opdrachtgevers (de bedrijven) zijn afgesloten. Vaak zijn dit meerjarige overeenkomsten die een bedrijf niet zomaar kan opzeggen.