is Wiskunde nog te leren op je 35?

Heb vroeger op school nauwelijks wiskunde gehad, wil het nu alsnog leren, ben 35 jaar.

Is het nog te doen om het nu te gaan leren?
wie heeft tips hoe ik dit het beste kan aanpakken, boeken kopen en zelf leren?, online cursus volgen?, terug naar school?(maar kan dat nog?)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik heb meerdere cursussen gedaan via de LOI.
het gaat niet zozeer om leeftijd maar om doorzettingsvermogen. Je moet jezelf ertoe kunnen zetten om te beginnen en vol te houden.
ook als het moeilijk is. want je zit wel in je eentje....
je kunt een gratis proefles aanvragen en kijken wat er van je wordt verwacht en of het wat voor je is.
voor mij was het een ideale manier van studeren en de begeleiding is goed.
succes!
Pieter2011
6 jaar geleden
Als er bij jou in de buurt een Volksuniversiteit is, zou je eens kunnen kijken naar hun lesaanbod. Sommige geven cursussen wiskunde (voor beginners).

Antwoorden (2)

Alles is te leren op je 35e. Mogelijk zal het wat meer tijd kosten dan op je 15e, maar er is geen reden waarom dat nu niet meer zou kunnen. De manier waarop je het 't beste aan kunt pakken, hangt af van wat je doel is en welk niveau je voor ogen hebt. Heb je het nodig voor je studie of je werk, dan zou je kunnen overwegen het als losse module via bijv. LOI te doen (zie de links). Doe je puur uit interesse, dan zou je ook zelf boeken kunnen kopen en daarmee aan de gang gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn nog ouderen die de universiteit afmaken. Dus waarom niet. Je bent nu vast gemotiveerder om het te leren dan toen je 15 was. En de methode, geen idee wat voor jou het prettigst is. Waarschijnlijk zijn de scholen/ instituten waar je klassikaal leert, meer voor de gevorderden. En zul je de basiskennis moeten halen uit internet of zelfstudie. Je kunt ook een school zoeken en daar de wiskunde docent vragen jou les te geven, of dat hij iemand kent die dat zou kunnen. Een slimme wiskunde student die wat bij wil verdienen bijvoorbeeld