op de markt lopen de omzetten naar beneden, want doen ze niet goed?

Ik lees al jaren in de krant dat de supermarkten elk jaar mee omzet draaien, maar op de markt loopt het naar onder. mijn vraag aan uw is, wat moet de markt doen om beter in de behoefte van de klant te liggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ze verkopen te veel rotzooi voor teveel geld en het aanbod is de laatste jaren erg eenvormig geworden.

Toegevoegd na 11 uur:
En marktkooplui willen om 17:00 naar huis. Dan zit een groot deel van de mensen die wel wat te besteden hebben nog op het werk of in de file.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat eerste ben ik het niet mee eens maar dat laatste wel.
Als ik laat op de middag naar de markt ga staat iedereen al ingeladen of is aan het inladen en willen ze je liever niet meer aan de kraam. Ik zou zeggen (als ondernemer) wees blij met iedere betalende klant!
Die houdig zou mogen veranderen en de sluitingstijd van de markt. Dat ligt alleen mogelijk in de handen van de gemeente (vergunniggever) en niet van de marktkooplui.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de ander kant beginnen die markkooplui wel heel vroeg en kan ik me voorstellen dat ze naar huis willen.
Wat de rotzooi betreft: met name groente en fruit. Wat van de markt komt bederft veeeeel eerder dan bv spul van de turkse groentenboer.

Andere antwoorden (7)

Als het waar is, [ik zal het maar aannemen], dan komt dat omdat de markt niet luxe is.

Ik ben toch bang dat het er allemaal mee te maken heeft dat we het allemaal veel te goed hebben.

Wij gaan liever naar een grote, verwarmde, luxe supermarkt, met keurig ingedeelde vakjes, dan naar een koude natte markt.
We lopen liever door overdekte dure winkelcentra
dan langs kraampjes.

Ik ben dol op markten, waar ik voor 1 euro een mooie lap stof kan kopen en voor een dubbeltje een mooie knoop.

Voor een paar euro een grote tas groente en fruit en gezellig een gebakken visje. Ik vind ook al die geuren lekker en al die mensen om naar te kijken en de verscheidenheid aan aanbod.

Maar er is tegenwoordig weinig reclame voor de markt. Vroeger was het : op de markt is uw gulden een daalder waard.
En daar is geen alternatief voor gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Supermarkten kun je niet vergelijken met een markt. Op de markt gaat het inderdaad niet goed maar dat gaat het in bijvoorbeeld kledingzaken ook niet en zo zijn er meer winkels waar de omzet daalt. de oorzaak is dat we steeds minder willen betalen. De concurrentie is hierdoor groot. De prijzen dalen hierdoor en de uitverkoopjes stijgen. hierdoor blijft er steeds minder over tussen inkoop en verkoop
ronron1212
13 jaar geleden
Ik hoorde laatst van een groenteboer dat de supermarkt de bananen verkocht,voor de prijs waar hij ze voor in moest kopen.
De concurrentie met de supermarkten is enorm groot.
Op de markt hangt een bepaalde sfeer,een klein beetje een uitgaansgelegenheid.
Je neemt er meer de tijd ,als bv in een supermarkt.
Als je even snel je boodschappen moet doen ,ga je niet naar de markt.
Tevens moet je met je boodschappen op de markt veel verder lopen,naar je auto of fiets.
En is de markt enorm weersafhankelijk.
Maar een markt hoort er gewoon bij.
Al is het maar om dat als je de lucht ruikt van een gebakken visje,of van de patat.
Het heeft een bepaalde sfeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'vroeger'moest je op demarkt zijn voor koopjes.
Een marktstand is nl veel goedkoper dan een winkel dus daar was nog wat voordeel voor de consument te behalen.

Nu de supermarktketens puur op volume draaien (liever 1000x iets van een cent verkopen dan 10 keer iets van van een euro) is er door de markt niet meer tegenop te concureren.
Tel daar de 'supermarkoorlog' bij op en de zooi die tegenwoordig verkocht wordt waar in tijd van crisis als eerste op wordt bezuinigd door de consument, en je hebt de teloorgang te pakken die nu plaatvindt.
13 jaar geleden
eerst was op de markt de Gulden een Daalder waard, helaas moet de markt lui wel veel staangeld betalen aan de gemeenten dus voor reclame is er bijna geen geld moet ook wel zeggen dit zijn slechte tijden voor ze ook ivm het weer, dus misschien een goed plan met ieder die je kent een dagje marten als het wat warmer is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal ook schelen dat de markt vaak op een doorde weekse dag is. En met steeds meer werkende vrouwen, die overdag geen tijd vooor de inkopen hebben, valt de markt dus af.
13 jaar geleden
Misschien wordt er meer gecontroleerd door de overheid waardoor de "illegale" activiteiten eruit worden gevist...