Is het perse nodig om de examenbundel van dat jaar te kopen?

Ik heb een examenbundel van 2014/2015 terwijl ik pas dit jaar, 2017/2018 examen doe.

Kan ik even goed de bundel van 2014/2015 gebruiken en slagen of is de stof heel veel veranderd?

Of is het verstandiger om voor de vakken gs, m en o, ec en Nederlands de examenbundels van 2017/2018 te kopen?
Op internet wordt gezegd dat de examens van deze vakken ieder jaar veranderd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Oude examenbundels voldoen zeker. Examens veranderen natuurlijk, maar de bundels bieden nog steeds de basis waar elk examen globaal over gaat. Een bundel die slechts 3 jaar oud is kan geen kwaad. Bovendien is het goed te weten dat die bundels een luxe zijn; slagen zonder is natuurlijk mogelijk en haalbaar. Vraag het voor de zekerheid na aan je leraren bij de desbetreffende vakken.

Bronnen:
Eigen ervaring

Er zijn vakken waarbij de examenonderwerpen regelmatig veranderen. Maar een bundel van enkele jaren terug is geen bezwaar. Wat je dan wel kunt doen: van de examensite van de overheid de meest recente examens downloaden. De uitwerkingen staan er ook op en dat kost niets. Toegevoegd na 2 uur: In de bronsite vind je voor de verschillende soorten middelbaar onderwijs voor een flink aantal jaren het examenprogramma van dat jaar, het centrale eindexamen voor de verschillende vakken en de uitwerkingen.

Bronnen:
https://www.examenblad.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100