Is het perse nodig om de examenbundel van dat jaar te kopen?

Ik heb een examenbundel van 2014/2015 terwijl ik pas dit jaar, 2017/2018 examen doe.

Kan ik even goed de bundel van 2014/2015 gebruiken en slagen of is de stof heel veel veranderd?

Of is het verstandiger om voor de vakken gs, m en o, ec en Nederlands de examenbundels van 2017/2018 te kopen?
Op internet wordt gezegd dat de examens van deze vakken ieder jaar veranderd.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11.8K

Antwoorden (2)

Oude examenbundels voldoen zeker. Examens veranderen natuurlijk, maar de bundels bieden nog steeds de basis waar elk examen globaal over gaat. Een bundel die slechts 3 jaar oud is kan geen kwaad.
Bovendien is het goed te weten dat die bundels een luxe zijn; slagen zonder is natuurlijk mogelijk en haalbaar. Vraag het voor de zekerheid na aan je leraren bij de desbetreffende vakken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn vakken waarbij de examenonderwerpen regelmatig veranderen. Maar een bundel van enkele jaren terug is geen bezwaar.

Wat je dan wel kunt doen: van de examensite van de overheid de meest recente examens downloaden. De uitwerkingen staan er ook op en dat kost niets.

Toegevoegd na 2 uur:
In de bronsite vind je voor de verschillende soorten middelbaar onderwijs voor een flink aantal jaren het examenprogramma van dat jaar, het centrale eindexamen voor de verschillende vakken en de uitwerkingen.
Computoon
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Plus voor tweede gedeelte.