Mag je met een nul uren contract zomaar ontslagen worden?

Mag een werkgever je na langere tijd te werken op een nul uren contract je zomaar ontslaan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe lang werk je al op een nul uren contract ? En wanneer is die afgesloten ? Werk je er al meer dan 3 maanden mee. En heb je min of meer de zelfde uren gewerkt per week ? Zijn er periodes geweest dat je niet werd opgeroepen ? En val je onder een CAO ? En is die CAO bindend verklaard ? Allemaal van invloed op het antwoord .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dan kan ik je geen antwoord geven
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen CAO
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het een tijdelijk contract is wel, anders niet. Bij oproepbasis dan kan het zijn dat je niet meer wordt opgeroepen.

Antwoorden (1)

Ja, indien daar aanleiding toe is wel, met in acht neming van de wettelijke regels. (Uitwerkperiode, doorbetalingen etc., kan per CAO verschillen)
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Snap - niet.
Klopt helemaal, nu ontslagrecht versoepeld is helemaal. + van mij.
Erna55
6 jaar geleden
Plus.
tinus1969
6 jaar geleden
Bron? Gezien de wisselende reacties wel van belang.
TurfGraver
6 jaar geleden
Voorbeeld van bron:
https://ontslag.nl/op-staande-voet/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan ook een vast 0-uren contract hebben, dan niet.