Welke (openbare) instelling, waar je rustig zou kunnen studeren, is doordeweeks 's avonds en in het weekend de hele dag open?

Ik kan me thuis moeilijk concentreren. Daarom werk ik nu in de bibliotheek. Alleen is deze na 20:00 doordeweeks niet meer open en op zaterdag sluit hij al om 16:00. Zondag is hij natuurlijk niet open. Dit is wel vervelend. Ik probeer thuis te leren, maar ik kan maar een achtste van het werk verzetten dat ik normaal in de bieb doe.

Het is niet erg als het verschillende instellingen zijn, als ik daar maar op die tijden kan studeren.
Ook woon ik niet in een al te grote stad, maar suggesties zijn altijd welkom. Enne: ik ben niet van plan om hiervoor naar een andere stad te gaan. ;-)
Het zou handig zijn als je erbij vermeld of je er iets moet doen zoals toestemming vragen, lid zijn van iets, enz.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is er niet iemand in de familie of omgeving (buren, kennisen) waar je mag studeren?
Ik heb eens bij een kennis zitten leren.

Het beste antwoord

Wijkgebouwen hebben vaak een weekend en/of avondopenstelling en er is altijd wel een plekje waar je rustig kunt zitten en studeren. Je kunt even bellen naar/binnenlopen bij een wijkgebouw in jouw buurt om te vragen of dit mogelijk is, je hoeft geen lid te zijn en niet speciaal in die wijk te wonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, ik heb eens gegoogled en er zijn er wel een paar in mijn stad. Wat is het verschil tussen een wijkcentrum en een buurthuis?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een + trouwens! ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een wijkcentrum of MFA (multifunctionele accomodatie) kunnen meerdere instellingen e.d. zitten (bijv. school, buurthuis, kinderopvang, loket Z, zorginstelling) en een buurthuis is alleen buurthuis. Maakt overigens voor het antwoord niet uit. Bedankt voor de +.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle antwoorden waren goed, en aan allemaal heb ik wat gehad, maar deze was toch echt het beste. Bedankt voor de tip, Appeltje!
+10

Andere antwoorden (4)

Probeer iets te regelen met eventuele grootouders. Daar kun je waarschijnlijk altijd terecht als de verhoudingen goed zijn.

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag of je in de kerk mag studeren, kleed je wel warm aan, want het is er niet al te warm.
succes met je studie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben niet gelovig, dus ik ben eigenlijk alleen in kerken geweest waar een rondleiding was.
Hoe pak je dat aan? Kan je daar ook op zondag aankomen (hoe lang duren missen meestal?)? Aan wie zou je zoiets kunnen vragen?
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt naar de koster of het kerkbestuur, maar in principe is iedere kerk vrij toegankelijk, dus als jij je er rustig gedraagt, zodat niemand er last van heeft, zal je er gewoon mogen zitten, een mis in de katholieke kerk duurt ongeveer een uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, dankjewel. En kan je dan gewoon in een bank gaan zitten? Of ergens anders?
('k was je vergeten te plussen, maar hierbij: +!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt gewoon op een bank gaan zitten, ik zou een plekje achterin nemen.
Vroeger ging ik altijd een paar uur in de McDonalds studeren. Als je een rustig plekje hebt gevonden laten ze je daar gewoon met rust.
11 jaar geleden
zondag
11 jaar geleden
Koffie gaat er altijd in, toch, en kost je ook de kop niet.
Als je een instelling of plaatsje zoekt waar je eventueel rustig zoudt kunnen studeren, dan zul je dat zelf ter plaatse moeten onderzoeken.
Immers als er een goede tip binnenkomt van iemand die zegt: kijk eens naar je grootouders; dan blijken deze in jouw geval te ver van je af te wonen.
Met een beetje durf en zelfstandig handelen moet er toch een mogelijkheid zijn dat wel in jouw omgeving te vinden is.
Ik roep maar wat:
Bedrijven hebben kantoorruimten, leegstaande panden. Heb je vrienden; kennissen; familie met mogelijkheden? Klop eens aan bij pastoor, leraar of clubgebouw enz.
Het allerbeste zou toch zijn als je het mogelijk maakt dat je alsnog thuis de situatie kunt creëren om te studeren. Desnoods met de vuist op de tafel.
Ik vind het heel sneu voor jou als er echt met de beste wil van de wereld er geen mogelijk bestaat om alsnog, met praten of goed overleg, thuis te kunnen studeren. Steeds 's-avonds en in de weekenden moeten vluchten. Waar blijft det familieverband dan?
Ik spreek de wens uit dat je een goede oplossing zult vinden waarbij jij je goed in je vel mee voelt.
Ga er voor... Your wish is your command!