Word ik van school wegsturen als ik in tweedejaar mijn P niet haal ? (Uitgesteld bsa)

Dringend advies nodig. Vorige jaar in het eerste heb ik 50 studiepunten behaald van de 60. 50 is overigens de norm. Alsnog kreeg ik een negatief bsa. Het bleek dat ik taal en rekentoets (kwalitatief eis) niet had gemaakt. Daarom kreeg ik dus negatief bsa.

Na in beroep te gaan kreeg ik excuses brief van de opleiding en mocht ik studievoortzetten en kreeg ik uitgestelde bsa met de eis dat ik eind dit jaar alles van het eerste jaar moet hebben gehaald.

Nu zit ik dus in me tweedejaar en ik heb van eerste jaar 59,5 van de 60 studiepunten gehaald. Die 0,5 is dus een rekentoets die ik niet heb gehaald.

Mag de opleiding mij nu van school wegsturen ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Officieel mag de school je van de opleiding afschoppen omdat je niet aan de P-norm voldoet. Echter kijken heel veel scholen ook naar je inzet als je bijvoorbeeld 1 punt (EC) tekort komt. Ze kunnen je dus nog matsen omdat het maar 1 punt (0.5 bij jou) is. Dit is natuurlijk per school verschillend. Meestal is het zo dat als ze zien dat je overige cijfers goed zijn en je gewoon serieus bezig bent met je opleiding, ze je best wel nog een herkansing willen geven.

Ik raad het je aan om in gesprek te gaan met je afdelingsleider/jaarcoördinator/examencommissie. Hij/zij kan jouw hier prima mee helpen en adviseren!