Ik ga naar de middelbare school ik weet niet wat de 1e uur of 2e uur betekent?

Mijn school begint op 08.30.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (6)

dat zijn schooluren, als je je de eerst uur les hebt begin je om 08:30, meestal duurt een lesuur 50 minuten dus de 2e lesuur begint om 9:20 dan pauze en dan 3e uur. Zo was het in mijn tijd tenmiste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt ^
maar het kan ook anders zijn
bij mij is die pauze na het 3e uur
maar het beste antwoord dat er is
is het even een kijkje nemen in je schoolgids
daar staat het hoogst waarschijnlijk wel in
die heb je gehad toen je je rooster op moest halen waarschijnlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn je eerste twee lesuren. Een lesuur duurt bij de meeste scholen 50 min. Na een paar lesuur heb je recht op een pauze. Je kan ook zoiets hebben als een tussenuur, dat betekent dat je tussen lesuren in geen les krijgt en deze tijd moet afwachten (lees huiswerk maken). Je kan ook meerdere tussenuren achter elkaar hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt moeilijker dan het eigenlijk is, je eerste uur krijg je dus je eerste vak en dat duurt meestal 50 min, daarna je tweede uur, ook 50 min enzovoort.. Een tussen uur betekend dat er zo een uur uit valt, 50 min dus, en dan krijg je meestal een opdracht of moet je hw maken. Gewoon een keer een rooster bestuderen, dan zie je al snel dat het allemaal wel meevalt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey,

Waarschijnlijk is jouw eerste uur dan om 8:30. Als op je rooster het eerste les staat moet je (in jouw geval) om 8:30 op school zijn. Ik weet niet hoe laat jouw tweede uur begint, dan zal je even op de site van je site moeten kijken.

Groetjes,
Tim
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je 1e uur is 08:30 hoelang de lesuren bij jou duren dat weet ik niet. Bij mij was altijd mijn 1e uur om 08:00 en 't 2e uur begon dan 08:50. Ik was dan wel om 08:45 klaar met 't 1e uur en dan hadden we nog 5 minuten om van lokaal te wisselen. Mocht je er echt niet uitkomen dan kun je 't altijd aan je mentor / docent / klasgenoten vragen. Don't worry ;) Beter 10 x vragen dan 1 x niet! succes!