Mag je 2 5en halen voor de kernvakken?

Ik heb het over de CE, als je bv een 4,8 en en 5,2 haalt voor wiskunde en Nederlands.
Gecombineerd met mijn SE sta ik gemiddeld alleen een onvoldoende voor Nederlands. Voor wiskunde sta ik dan een 6.

Weet jij het antwoord?

/2500

Onder voorwaarden: ja. Je bent nog steeds geslaagd als je 2x 5 hebt voor het CE van de kernvakken mits... (bij havo en VWO); * je maximaal 1x 5 hebt als EINDcijfer voor elk van de kernvakken. (Eindcijfer is: (SE-cijfer + CE-cijfer/2)). Voor de andere twee kernvakken moet je dan een eindcijfer van minstens 6 hebben. Voor VWO geldt aanvullend: voor de rekentoets moet je dan ook minstens een 6 hebben. * het gemiddelde van alle CE-eindcijfers minstens een 5,5 is. Zo niet, dan ben je gezakt. Met 1x 5 op de eindlijst en voor alle andere vakken een 6 of hoger ben je sowieso geslaagd. Met meer dan 1x 5 of met een vijf en een 4 heb je voldoende compensatiepunten nodig. Met een eindcijfer van 3 of lager op de eindlijst -voor welk vak dan ook- ben je sowieso gezakt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100