Is er nog enige kans dat ik slaag met een 3,5?

Ik heb waarschijnlijk een 3,5 of hoger gehaald op het wiskunde examen van dit jaar. De toets was te lang en alle vragen die de meeste punten waard waren zaten op het einde van het examen, waar ik dus helemaal niet aan toegekomen ben. Is er nog enige kans dat ik slaag?
Ik heb een 7,0 voor mijn pws en maatschappij/levensbeschouwing.
Ook sta ik nu, zonder examencijfers een 7 voor engels en voor frans.

Toegevoegd na 41 minuten:
Door twijfelgevallen fout te rekenen, en nog aanpassing van de normering kan mijn cijfer naar een 4 gaan. Zou je dan nog mogen slagen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Dat hangt met name ervan af hoe je de andere centrale eindexamens hebt gemaakt en van de vraag of je voor de andere kernvakken minstens een 6 als eindcijfer hebt.

Met een 3,5 voor het CE wiskunde kun je nog steeds slagen als...
* het eindcijfer van je SE wiskunde hoog genoeg is om voor wiskunde gemiddeld uit te komen op een eindcijfer van 5 EN
* je voor Nederlands en Engels een eindcijfer hebt van minstens een 6. Bij VWO ook voor de rekentoets dan een 6 EN
* je voor alle centrale eindexamens minstens een gemiddelde hebt van 5,5.

Als je voor elk centraal eindexamen een 6 zou hebben gehaald m.u.v. die 3,5 voor het CE wiskunde, ben je niet geslaagd. Je komt dan immers niet aan een 5,5 gemiddeld. Je zult in zo'n geval voor minstens één centraal eindexamen een 7,5 moeten hebben gehaald om op een 5,5 gemiddeld uit te komen.
Computoon
6 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt, wiskunde was zeker niet te doen omdat het zolang was.
Antwoord op je vraag;
Je mag minimaal een 5 halen voor de kernvakken wiskunde, engels of nederlands. dit betekent dus dat je met een 4 voor je CE gezakt bent.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik bedoel met de 5de regel, minimaal een 5 halen op het CE voor de kernvakken.
Computoon
6 jaar geleden
Dat is onjuist. Het gaat om het eindcijfer, dat minimaal een 5 moet zijn voor de kernvakken. En waarbij je niet meer dan 1x 5 mag hebben. Het eindcijfer is het gemiddelde van het schoolexamen en het centrale eindexamen. Met een 4 voor het centrale eindexamen wiskunde en een 6 voor het schoolexamen wiskunde heb je een 5 als eindcijfer voor wiskunde en voldoe je dus aan de eis. Uiteraard moet je ook aan de andere slaag-zakregels voldoen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oow, wist ik niet, mij werd het zo verteld door heel veel leerlingen van mijn klas.