Ben 32 jaar, wil grafische wereld in. Welke opleiding(en) heb ik nodig?

Ik werk al jaren als administratie medewerker. Maar meer en meer wil ik graag toch grafische wereld in. DTP'er, grafische vormgever, gamedesigner, webdesigner, apps maken, adobe photoshop/indesign lijken mij leuke beroepen/opleidingen. Maar waar moet ik beginnen? Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

HBO-niveau (eerste link):
HKU (Hogeschool voor de Kunsten Utrecht) onderscheidt zich met hoger onderwijs in de kunsten en de media en is een drijvende kracht in opleidingen en innovatie voor de creatieve industrie.
MBO-niveau (tweede link):
Tot het MBO word je toegelaten als je reeds enkele jaren voortgezet onderwijs hebt gehad, meestal een VMBO-opleiding of enkele jaren HAVO of VWO.
Voor deze niveau 4 (Specialisten/Middenkaderopleiding) heb je minimaal een VMBO-diploma (Kaderberoepsgerichte leerweg, Gemengde leerweg of Theoretische leerweg) of overgangsbewijs van HAVO/VWO naar HAVO /VWO 4 nodig.