Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben ik geslaagd voor mijn wiskunde examen??

Ik heb net mijn wiskunde examen gehad. maar ik denk dat ik een 5 heb.
Mijn gem cijfer van school toetsen van wiskunde is een 6.
Moet ik nu waarschijnlijk herexamen doen?? Of mag je dit cijfer wel halen voor examen omdat ik 6 gem sta

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Met een 6 voor SE wiskunde en een 5 voor CE wiskunde heb je gemiddeld een 5.5 voor wiskunde. Dit wordt een 6 als eindcijfer. Wat dat betreft, is er niets aan de hand.

Wel moet je voor de centrale eindexamens gemiddeld een 5.5 hebben. Als je voor alle CE's een 5 zou halen, ben je dus gezakt, al zou je voor alle SE's een 9 als eindcijfer hebben.

Als het bij die ene 5 blijft voor het CE en de rest van de CE's 6 of hoger zijn en ook de SE-cijfers allemaal 6 of hoger zijn, ben je in ieder geval geslaagd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je hoeft dus geen herezamen te doen al mag dat altijd voor 1 vak, ook als je geslaagd bent overigens. Het hoogste cijfer telt.
(Lees meer...)
Computoon
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing