Wat betekent de Engelse uitdrukking Under the Bridge?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
18.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Under the Bridge" is overigens een titel van een Red Hot Chili Peppers-nummer. De betekenis daarvan staat hier beschreven onder de songtekst:
http://songmeanings.com/songs/view/13117/
Een brug waar de zanger zijn drugs gebruikte.

Het beste antwoord

De uitdrukking is niet "Under the bridge" maar "Water under the bridge".
Wij zeggen: "Dat is verleden tijd".
Bijvoorbeeld: "Ja, we hebben onze problemen gehad, maar dat is nu verleden tijd".

Toegevoegd na 12 minuten:
Waar de uitdrukking vandaan komt is niet geheel duidelijk: waarschijnlijk van het beeld dat de tijd, net als water onder een brug, doorgaat. Wat gebeurd is is gebeurd, de tijd gaat verder, wat in het verleden niet ongedaan kan worden gemaakt, moet worden geaccepteerd, vergeven of vergeten.
SimonV
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Precies! Ik had het antwoord niet beter kunnen geven. + 1 voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ dat is sneeuw van gisteren
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+"Under the Bridge" is overigens een titel van een RHCP-nummer. Inderdaad geen uitdrukking. De betekenis daarvan staat hier beschreven onder de songtekst:
http://songmeanings.com/songs/view/13117/
Een brug waar de zanger zijn drugs gebruikte.