u heeft volgens de wet alleen recht op vakantiedagen wanneer u ook recht heeft op loon dan wel indien u met het bedrijf heeft afgesproken dat u tijdens de stage vakantie mag opnemen.

Als u heeft afgesproken dat u vakantie/ vrije dagen mag opnemen, dan dient dit wel in overleg met de werkgever te gebeuren. Het is dus niet vanzelfsprekend dat deze vrije dagen tijdens de officiele vakanties opgenomen kunnen worden.

Als u al een vakantie heeft geboekt, voordat u aan de stage gaat beginnen, dan is het raadzaam, om dit van tevoren aan te geven. De werkgever kan dan beslissen, of u dan nog in aanmerking komt voor de stage of niet.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Of je stage moet lopen tijdens de schoolvakanties is afhankelijk van wat er in de stageovereenkomst staat. Laat je stagebedrijf op tijd weten of je al een vakantie hebt geboekt. Wil je vrije dagen opnemen, dan regel je dit ook met het stagebedrijf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt waarschijnlijk evenveel vakantiedagen als waarop je recht hebt voor de periode dat je werkt.
Als je stageperiode maar 6 weken duurt zul je geen week vakantie krijgen.
Ongeveer 1,5 dag per maand is gebruikelijk dacht ik.
Maar neem het op met je stagebegeleider op het werk
12 jaar geleden
Zelf heb ik ook een aantal stagieres in dienst gehad en die waren in de vakanties vrij.
Ze mochten wel werken in de vakantie maar dan wel in overleg met school. Voor eventuele extra opdrachten liepen ze weleens door. Maar zolang het niet in je stageovereenkomst staat en je maak voldoende uren over je gehele stage periode kunnen ze je niet verplichten om te komen. Je bent immers niet in loondienst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak moet je een bepaald aantal dagen stage lopen. Wanneer je dan vakantie neemt haal je die dagen later in. Bij ons nemen de stagiaires de schoolvakantie van hun opleiding gewoon vrij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je van school vrij bent, ben je normaal gesproken ook vrij van je stage tenzij daar andere afspraken in je stageovereenkomst staan. Twijfel je? Vraag het dan even na bij je leraar:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met die vraag ga je naar je stagebegeleider, niet naar je leraar