wat zijn mijn rechten als mijn werkgever afbelt voor werk die dag?

Ik heb een contract van 4-16 uur in de week. Ik heb aangegeven bij mijn werkgever dat van september tot januari graag meer wil werken. Echter is mijn contract niet gewijzigd. Deze week werk ik ongeveer 30 uur. De planning hangt geruime tijd van te voren, maar nu werd ik vandaag om 8.30uur gebeld dat ik niet hoef te werken vandaag. (zou 9.00-18.00 werken) omdat ze te ruim hadden gepland en ze verwachtte dat het niet druk zou worden.
nu vraag ik me af of ik hier tegenin kan gaan? Ik reserveer mijn hele dag om te werken, en ben zwlfs al opgestaan en stond op het punt mn fiets te pakken richting werk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je meer dan 16 uur werkt heb je opzich geen recht om hier boos om te worden. De werkgever is zo vriendelijk jou meer re laten werken. Dat is ze niet verplicht. Als je contract was gewijzigd had ze verplichtingen gehad.

Antwoorden (1)

Je kan hier wel tegen in gaan om je frustratie te uiten over dat je die dag gereserveerd hebt om te werken en dat je vroeg op bent gestaan, maar dat is mijn inziens niet terecht omdat je contract 4-16 uur per week is, terwijl je die week al 30 uur ingepland stond.

Ik begrijp wel je frustratie.