Is het mogelijk om van Vmbo-tl op Geneeskunde te komen?

Ik heb bijna mijn examens en Havo word het waarschijnlijk niet. Ik zou graag chirurgie willen doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Om de universitaire studie Geneeskunde te kunnen volgen heb je minstens een vwo-diploma nodig. Anders kan je niet worden toegelaten tot de universiteit. Het is dus niet mogelijk om van Vmbo-tl direct over te stappen naar de opleiding Geneeskunde. Misschien kan je beter een beroep of opleiding kiezen die ook een medische kant heeft, maar wat minder hoog gegrepen is.

Ja hoor, maar het is wel aanpoten: Havo, VWO, Geneeskunde bv, er zijn meer mogelijkheden. Kijk maar in de bron, zo'n zelfde geval als jij @Willem, maar die Havo moet het toch wel worden. Ontkom je niet aan. "Je kan na het VMBO de havo en VWO gaan doen en zo instromen in de universiteit. Je kan ook na het vmbo de havo gaan doen, hierna HBO-V, daar je propedeuse halen en zo instromen in de universiteit. Als laatste kan je ook via het MBO naar het HBO komen en zo doorstromen naar de universiteit." (bron) "Er zijn er een aantal bij mij in het jaar die VMBO hebben gedaan. Zij hebben een Havo sprintjaar en een VWO sprintjaar gedaan en daarna meegeloot. Mocht je in 1 keer inloten, dan ben je via deze weg slechts 2 jaar kwijt. Wel moet je dan veel stof in een keer verwerken, omdat er zo'n 4 jaar aan stof in 2 jaar wordt behandeld."(bron)

Bronnen:
https://www.wetenschapsforum.nl/index.php/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100