Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang moeten de pauzes minimaal duren op een middelbare school?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vind je ze te kort dan? Wacht tot je werkt. Dan heb je een halfuurtje om 12u, that's it.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dan ook nog twee keer een kwartier hoor nasty.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iets een pauze genoemd wordt dan moet het
minimaal 5 minuten duren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond de pauzes op de middelbare school altijd zo vreselijk lang duren..Pff
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nuttig om te weten als je in België werkt: per 6 gewerkte uren heb je als werknemer het recht op een pauze. De duur van de pauze werd niet opgenomen in de wet, maar wordt vastgelegd in een CAO.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Daar is geem wet over, de school maakt dergelijke regeltjes zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is geen wed over hoelang je pauzes moet hebben op scholen, Hoelang de pauzes duren en wanneer je pauzes krijgt bepaalt het hoofdbestuur van jouw school. Werk pauzes zijn een ander verhaal… Per dienst die langer duurt dan 5,5 uur heb je recht op minimaal 30 minuten pauze. - Per dienst die langer duurt dan 8 uur heb je recht op minimaal 45 minuten pauze, waarvan 30 minuten aaneengesloten. - Per dienst die langer duurt dan 10 uur heb je recht op minimaal 1 uur pauze, waarvan 30 minuten aaneengesloten. (Dit antwoord plaatste ik ook al bij ''Reacties'' Maar was bedoeld als antwoord,) Ik snap nog vrij weinig van het nieuw systeem :$
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Vlaanderen werd bij decreet (een decreet is een 'wet' die afgesloten werd door een gemeenschapsregering)verplicht dat scholen een middagpauze van tenminste 50 minuten moeten inlassen. De duur van de andere pauzes is niet vastgelegd en kan dus vrij gekozen worden door de onderwijsinstelling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding