Heb ik recht op kilometervergoeding?

Ik werk in een kledingwinkel dus ik val onder de cao van mode en sport.
Ik rijd 33 kilometer in totaal per dag (heen en terug samen).
Ik krijg een 35 uren contract

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Heb dit niet kunnen vinden in de desbetreffende CAO. Deze CAO bevat echter een minimumregeling. De werkgever mag daarom in positieve zin afwijken van de CAO. Hij mag derhalve ook een reiskostenvergoeding geven.

Staat in je individuele arbeidsovereenkomst dat je recht hebt op reiskostenvergoeding dan moet hij gegeven worden. (Eur 0,19/km mag belastingvrij vergoed worden.) Staat het er niet in, dan mag je er uiteraard om vragen en is het een gunst als je 'm krijgt. Geen recht.

Toegevoegd na 4 minuten:
De meest recente CAO die ik heb kunnen vinden staat hier:

http://winnenmetleren.nl/storage/Cao%20Mode-%20en%20Sportdetailhandel.pdf

Die CAO liep af op 01-07-2012. Mocht er intussen geen nieuwe zijn, dan blijft (meestal) de oude gelden tot er een nieuwe is ("nawerking').
Computoon
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Er wordt ook in het nieuwste CAO-akkoord Mode en Sport die geldt van 1 juli 2012 tot 1 oktober 2013 met geen woord gesproken over reiskostenvergoeding. Ook bij veelgestelde vragen is niets hierover te vinden. Er is nog geen nieuw CAO-akkoord Mode en Sport.
http://www.inretail.nl/websites/inretail/files/Publicaties/Cao/Cao%20Mode%20en%20Sport/Belangrijkste%20punten%20cao%20april%202013.pdf
http://www.inretail.nl/websites/inretail/files/Publicaties/Cao/fashion%20en%20sport%20inretail%20cao/Cao%20Fashion&Sport%20Inretail%202012-2013%20definitief%2022-5-2013.pdf