Ik ben geweigerd voor een MBO opleiding, wat nu?

Ik ben gisteren via de mail geinformeerd dat mijn aanmelding voor een niveau 4 opleiding is afgewezen. Zelf beschik ik wel over een niveau 2 diploma (binnenkort) en is een redelijk percentage van mijn huidige klas wel naar een niveau 4 opleiding toegelaten (wel met een andere richting, het idee blijft hetzelfde).

Mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen (alle advies is welkom). Ik heb zelf moeite met initiatief nemen i.v.m mijn autistische stoornis.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zou een andere school kunnen kiezen

Kan je niet starten op niveau 2 en dan doorstromen naar 4? waarschijnlijk nemen ze je niet aan omdat hun denken/vinden dat je kennis te kort komt om gelijk met niveau 4 te starten. Je kan de school ook even bellen en vragen naar de rede zodat je samen kan kijken naar een oplossing en anders kan je inderdaad nog een andere school kiezen.

ik zou eerst mbo 3 gaan doen dan is de overgang naar mbo 4 niet zo zwaar bij de meeste opleidingen moet je eerst 3 hebben voor ze je toelaten op 4

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100