Mag ik bij een verklaring afleggen, het contract, wat ondertekend moet worden mee naar huis nemen?

om het even rustig door te nemen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, soms niet, maar wellicht wel een kopietje... Maar je mag het altijd vragen, je MOET niet tekenen, en doe dat ook vooral niet te snel altijd... Je krijgt toch altijd een afschrift als je getekend hebt...

Je krijgt altijd je eigen verklaring mee, hetzij een copie. Als men dat niet doet, gewoon om vragen.

Je bent nooit verplicht iets te tekenen natuurlijk. Vooral als het om iets strafrechtelijks gaat, mag je zeker advies vragen voordat je iets ondertekent. De vraag is wie je probeert te verplichten om iets te tekenen. Misschien je werkgever? Dan zou ik je adviseren een goede adviseur/advocaat/counseler of dergelijke in de arm te nemen en die samen met jou het woord te laten doen en alles wat je tekent en zo te laten controleren. Dan leef je het allerlangst zonder veel schade.

Als het een belangrijk contract is dan zou ik dat inderdaad mee naar huis vragen. Je krijgt dan een kopie en dan kun je dat in alle rust doornemen. Maar een verklaring afleggen heb ik het gevoel dat je in de politionele sfeer zit, en dan ligt het er maar aan wat voor een verklaring dat is.!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100