Waar kan je de opleiding Vliegtuigonderhoudmonteur MBO niveau 2 volgen?

Hallo ik zit op het vmbo en ga naar het mbo. Ik wil Vliegtuigtechniek gaan doen nou heb ik het opgezocht en ben naar open dagen geweest. Maar ik had dus de opleidingen: Vliegtuigtechnicus Avionica, Vliegtuigtechnicus Mechanica, Veiligheid en Vakmanschap 4 Avionica die 3 opleidingen zijn op MBO niveau 4 en Eerste Monteur Vliegtuigonderhoud op MBO niveau 3. Maar er bestaan ook de opleidingen: Monteur Vliegtuigonderhoud MBO niveau 2 en nog een paar Vliegtuigbouw opleidingen MBO niveau 2, 3 en 4.
Maar deze opleidingen kan ik op scholen niet vinden, En ik wil de opleiding Vliegtuigmonteur MBO niveau 2 doen. Help mij alsjeblieft! Ik heb snel hulp en antwoord nodig.

Ik heb hier nog een paar links van websites waar informatie staan over de opleidingen maar het is onbekend op welke scholen ze die geven

http://www.mbostart.nl/mbotechniek/vliegtuigonderhoud2/

http://www.tkmst.nl/opleidingen/opleiding/23411/vliegtuigonderhoud.html

http://www.mbostart.nl/mbotechniek/vliegtuigbouw/

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

MBO instellingen hebben in 2016 hun opleidingen veranderd. Van de 600 opleidingen die bestonden zijn er nu nog 175 over. Dit om de studiekeuze voor aankomende studenten makkelijker te maken. Het lijkt erop dat Vliegtuigonderhoud alleen voor niveau 3 en 4 is en niet meer op niveau 2 wordt gegeven. Bij ROC Tilburg en ROC Amsterdam worden opleidingen gegeven die met vliegtuigonderhoud te maken hebben. Misschien ook wel bij andere ROC's, maar deze twee sowieso. Ik zou ROC Amsterdam bellen om te vragen hoe dit zit (zie bron). In Hoofddorp hebben zij een locatie helemaal gericht op luchthaven-opleidingen (College Airport). Wellicht kun je beginnen op niveau 2 bij een algemene opleiding en dan doorstromen naar niveau 3. Of, als je het juiste niveau hebt gedaan op VMBO dan kun je misschien gelijk naar niveau 3. Niveau 3 of 4 halen is wel belangrijk als je echt als monteur aan de slag wilt. Want op niveau 2 ben je altijd assistent/hulpje van de monteur en geen zelfstandige monteur.