hoe kan ik een goeie combinatie maken tussen school ( HAVO ) en gamen?

Ik zit op havo/vwo en heb redelijk wat maak/leer werk. Maar ik game ook. Hoe kan ik zorgen dat ik goeie cijfers haal en ook toch veel kan gamen? En een beetje motivatie heb om huiswerk te maken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lastige kwestie. Nu investeren in je toekomst vergt tijd en aandacht. Tenminste, als je dit gedegen en serieus wilt aanpakken. Na gedane arbeid is de geest vrij en het gamen meer bevredigend. Waar ga jij voor?
Antoni
7 jaar geleden
Misschien kan je dingen combineren? Moet je een werkstuk maken: schrijf het over gamen, een debat voorbereiden: debatteer over gamen, een presentatie geven: onderwerp: gamen, enzovoort.

Het beste antwoord

Tja, daar is maar een woord voor; discipline.

Eigenlijk is er maar een ding dat je moet doen, je huiswerk. Kom je thuis uit school, drink iets, water/thee en ga meteen aan de slag, huiswerk maken. Neem na een uur een pauze om even heen en weer te lopen, iets te drinken en meteen weer verder na 10 minuten.
Zo ga je door tot het eten, daarna verder als je nog niet klaar bent. Vergeet niet pauzes in te lassen, heel belangrijk is dat.
Ben je klaar? Mooi , dan mag je nu een uurtje gamen.
Weet niet hoe laat het inmiddels is in verband met bedtijd, maar een uur voor bedtijd moet je ophouden met gamen. Ga nog even douchen, iets drinken, daarna naar bed. Op tijd, niet nog even gamen, nee, naar bed, en op tijd opstaan weer.

Je vraagt naar motivatie? nou lijkt me logisch, daarna mag je weer gamen, toch!?

Op deze manier kun je allebei doen. Vergeet niet om eerst je huiswerk te doen, daarna is gamen aan de beurt, ..."Werk gaat voor het meisje" ..en dat geldt ook voor gamen! :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankje voor uw nuttige reactie. Maar gelukkig heb ik nu nog niet zo veel huiswerk :). Ongeveer een uur en een kwartier.

Andere antwoorden (1)

Voor rekenen koop een grafische zet daar antwoorden op, anders bij word opdrachten kan je altijd tijd rekken door het word bestand te openen met kladblok en een deel te verwijderen dan kan de leraar deze niet openen.
En is het op papier, het meeste motivatie gaf mij een avondje van te voren volledig te leren/opdrachten maken met vrienden dan kom je er van zelf door heen.
voor de rest kan je gewoon gamen.

veel succes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankje.