moet je je ov reisproduct betalen als je stopt met je opleiding?

Vorig jaar heb ik mijn propedeuse International business and management studies gehaald (hbo), en dit jaar doe ik een andere opleiding (ook hbo). Die opleiding is echter op een particuliere school waar studiefinanciering etc niet van op toepassing is. Moet ik de kosten van het ov reisproduct over 10 jaar betalen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Dat geld moet terug. Een propedeuse is geen afsluitend diploma. Daarom wordt de waarde van het studentenreisproduct niet omgezet in een gift.

"Wanneer moet ik mijn lening gaan aflossen?

Antwoord

De terugbetalingsperiode begint op 1 januari volgend op de einddatum van uw studiefinanciering. Deze periode begint met een zogenaamde aanloopfase van twee jaar: u hoeft nog niet terug te betalen, maar het mag wel. Na de aanloopfase start de aflosfase van meestal (maximaal) vijftien jaar, waarin u uw schuld moet terugbetalen. Tijdens de gehele terugbetalingsperiode wordt rente over de schuld berekend.

Aflossen onder het nieuwe stelsel
Heeft u studiefinanciering onder het nieuwe stelsel? Dan krijgt u 35 jaar de tijd om uw studieschuld af te lossen."
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt!