Hoeveel kilo bagage als je gaat studeren in het buitenland?

Ik ga binnenkort in het buitenland studeren voor ongeveer 5 maanden. Ik ben van plan om met het vliegtuig te gaan, dus heb je maar een maximaal aantal kilo bagage om mee te nemen. Ik heb een grote koffer (75 x 48 x 28cm) om mee te nemen als ruimbagage. En de vliegmaatschappij waarmee ik wil vliegen bied maximaal 23kg aan voor ruimbagage. Zal dit voldoende zijn? Ik ben van plan om voor 2 a 3 weken kleding mee te nemen want je gaat daar natuurlijk je kleding wassen, maar heb dus geen idee of dat voldoende is. Iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.4K
Ritsuka
7 jaar geleden
Naast ruimbagage heb je ook handbagage. Je kunt ook altijd daar spullen kopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Meestal heeft men voor één week kleding wel genoeg. Ligt eraan of je naar Siberië of naar zuid-Spanje gaat. (bij wijze van spreken)
tinus1969
7 jaar geleden
Ik zou ter plekke kleren en toiletartikelen kopen.
paulus811
7 jaar geleden
Dat ter plekke kleren kopen is leuk, maar die moeten uiteindelijk weer mee terug neem ik aan.

Antwoorden (2)

Een setje kleding dat je per dag aan hebt weegt gemiddeld 1,5 kilo (grofweg tussen 1 en 2 kilo). Niet elk kledingstuk hoeft na 1 keer dragen in de was, dus met 23 kilo moet dat makkelijk kunnen. Maar het is heel persoonlijk wat mensen aan kleding mee willen nemen. (Sommige mensen hèbben niet eens 20 kilo kleding in de kast).

Je kunt max 23 kilo meenemen, inclusief het gewicht van de koffer. Hoe zwaarder de koffer, hoe lichter de inhoud mag zijn.

Pak een (keuken-)weegschaal en weeg een broek, een shirt, sokken, ondergoed, vest of trui, extra schoenen/slippers. Je kunt dan makkelijker inschatten hoeveel je mee kunt nemen.

Maak een lijst van wat je perse mee wil nemen. Houd rekening met het te verwachten weer ter plekke, en of je daar wil sporten, uitgaan, etc.

Misschien kun je ter plekke nog iets extra's kopen, of toch iets vaker een wasje draaien.

Weeg ruim voor vertrek thuis de hele koffer met inhoud. Als 'ie te zwaar is heb je nog even tijd om te bedenken wat je thuis gaat laten.

De zwaarste kledingstukken, winterjas etc. kun je aantrekken bij vertrek. Dat gewicht zit dan niet in de koffer. Maar houd hier ook rekening mee voor de terugreis. Als je uit een warm land vertrekt terwijl het dan in NL ook al mooi weer is, heb je geen zin om al die warme kleding te dragen, dat moet dan dus in je koffer passen!
7 jaar geleden
Behalve dat je niet te veel mee moet nemen, dus niet voor 2 à 3 weken, maar voor een kortere periode , bv 10 dagen, zodat je wekelijks kunt afwisselen, dus 10 setjes, onderling te wisselen, uitgaanskleding , iets voor sport? jas, 2 paar schoenen (slippers ter plekke kopen) kun je ook kleding (ondergoed bv en eventueel sokken) meenemen die niet meer zo nieuw zijn!

Dit is eigenlijk een vakantie truc, maar waarom niet hier ook toegepast? je neemt kleding mee die NIET GLOEDNIEUW is, nou ja sommige, en deze kun je dus achterlaten wanneer je weer naar huis terugkomt. Dan heb je dus so-wie-so al MINDER KILO'S.

Afhankelijk van je reisdoel, warm/koud land, is je kleding dunner of zwaarder en dat scheelt in je koffer. Neem een CARRY-ON mee aan boord en trek een trui en je zwaarste jas en schoenen aan, scheelt in de koffer.

Antwoord

Je kunt ook kiezen voor het meenemen van een EXTRA koffer... maar wat kost dat?
Beter is om bv OUDE spullen ACHTER TE LATEN en ter plaatse slippers en toiletspullen te kopen, dit scheelt ruimte en 'kilo's' in de koffer.
Verstandig is niet te veel mee te willen nemen. Je kunt niet voor iedere gelegenheid de juiste/leukste en mooiste kleding mee nemen, dat kan nou eenmaal niet, je moet kiezen!

Veel plezier!