Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik met ADD recht op meer tijd tijdens een toets?

Ik zit in de 2e klas, of ja, ik ben blijven zitten in eerste klas zit daar nog steeds in. Mijn vraag: Ik heb concentratieproblemen(officile ADD verklaring van de dokter). Bij Dyslexie krijgen kinderen langer de tijd om een toets te maken. Geldt dat dus ook voo

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.2K
fremar
7 jaar geleden
http://www.steunpuntpassendonderwijs.nl/passend-onderwijs/regelingen-en-voorzieningen/aangepast-examen-bij-handicap/overige-beperkingen/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vaak wel. Je moet dan een deskundigenverklaring (vaak volstaat een rapport van psycholoog, orthopedagoog of psychiater die je diagnose bevat) hebben en je moet het speciaal aanvragen. Voor examens geldt dat de school eventuele extra tijd die wordt gegeven ook moet melden bij de inspectie.

Naast extra tijd mag de school ook andere aanpassingen doen, zolang er aan de inhoud niets verandert. Je kunt dan denken aan het maken van een toets in een speciale ruimte met minder prikkels, of aan het in tweeën splitsen van de toets met een korte 'beweegpauze' tussendoor. Ook dit soort dingen moet je zelf aanvragen wanneer je daar behoefte aan hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding