Worden je 4Havo eindcijfers afgerond?

Ik zit in 5 havo en ik vraag me af of mijn eindcijfers van vorig jaar afgerond worden meegenomen of met 1 decimaal.
Op mijn laatste rapport stond het namelijk wel afgerond op eindcijfer.
Maar als ik nu kijk op mijn magister zie ik weer decimalen staan.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor dergelijke vragen heb je een mentor
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb tijdelijk geen mentor dus ja gaat moeilijk
tinus1969
7 jaar geleden
Voor dergelijek vragen heb je een schoolgids en een PTA (Programma van Toetsing en Afsluitign) waar dat in hoort te staan. Meestal worden cijfers niet afgerond, maar wordt er een berekening gemaakt over alle relevante cijfers van 4+5Havo. Maar alleen je PTA vertelt hoe het echt is.

Antwoorden (1)

Per vak waarvoor een schoolexamen (SE) en een centraal examen (CE) is, wordt afgerond op 1 decimaal. Geen tussentijdse afrondingen.

Voor het centrale examen begint, heb je dus van ieder vak een punt met 1 decimaal. Hetzelfde gebeurt met het centraal examen: afronding op 1 decimaal.

Die twee worden per vak bij elkaar geteld en gedeeld door twee.
Computoon