Nee, als het goed is, dan is het Engels op Havo-4 niveau verder als op Mbo-4 niveau.
7 jaar geleden
Nee.

MBO:

"In verband met de doorstroom naar het hbo zijn er voor alle niveau 4-opleidingen generieke eisen voor Engels vastgesteld. Voor de vaardigheden lezen en luisteren wordt het ERK-niveau B1 vereist; voor gesprekken voeren, spreken en schrijven A2.
Vanaf 2017-2018 zullen lezen en luisteren Engels (niveau 4) centraal geëxamineerd worden.
Voor de overige talen zijn geen generieke eisen vastgesteld."

HAVO:

Voor Havo geldt: leesvaardigheid B2, de andere vaardigheden B1. Het eindexamenniveau bij de Havo is dus hoger.
Computoon