MBO, te laat ingeschreven dus geen opleiding wat nu?

Ik sta al een jaar ingeschreven voor de opleiding Luchtvaartdienstverlening tijdens de vakantie ben ik weer goed en rustig gaan na denken en wil ik deze opleiding absoluut niet meer doen...
Nu heb ik mij ingeschreven voor de opleiding mediavormgeving alleen is mijn intake gesprek pas over 2 weken. Nu begint mijn school dus al over 4 dagen. Zonder opleiding krijg ik de leerplicht op me dak denk ik.
Het is ook geen optie om eerst 1,5 weekje luchtvaartdienstverlening te doen want dan moet ik kei veel weggegooid schoolgeld en boeken betalen.
Welke oplossingen heb ik en wat zijn de consequenties hiervan?
(Zuid heeft immers nog 2 weken vakantie dus hoef ik volgensmij zolang ik nergens ingeschreven sta pas over 2 weken naar school...)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt wel kans dat je iig het eerst deel van je eerste jaar schoolgeld voor de luchtvaartopleiding alsnog moet betalen als je zo kort van tevoren afzegt.

Antwoorden (1)

Ik zou de school waar je de opleiding mediavormgeving wilt gaan doen even bellen. Je kan dan vragen of je met die selectiedag nog instroomt in het huidig studie jaar of bijvoorbeeld een februari instroom of misschien zelfs volgend jaar pas.

Een boete krijg je niet zomaar, de inspectie zal eerst met jou gaan kijken of er nog andere opties zijn door je bijvoorbeeld een een oriëntatie klas te plaatsen waarin je nog wel naar school gaat maar niet een specifieke opleiding volgt.

Mocht de selectiedag toch voor dit jaar zijn dan is er geen probleem en dan houdt je je aan de vakantie/school tijden van de opleiding en dan zul je geen problemen krijgen met de inspectie