kan je nog in de zomervakantie van school veranderen?

hallo ,
ik wil vanwege iemand die ik persoonlijk ken en weet dat hij mij gaat pesten niet meer na de zomervakantie weer een jaar in de klas zitten .Ik heb dit al aangegeven bij de schoolleiding dat ik niet met hem in de klas durf of dan nog naar school wil maar de school heeft tot op heden nog steeds niet gereageerd. Ik had in de mail gevraagd of ik naar een andere klas overgezet kon worden(havo/vwo) en zelfs na weken tijd geen reactie . zelf zou ik dan naar een andere school willen omdat er bij ons met het aankomende jaar maar 1 havo klas is
kan je met een havo advies naar havo/vwo ? en wat zou ik eraan kunnen en moeten doen ????

groetjes

Toegevoegd na 1 dag:
ik heb trouwens een mail gestuurd naar een afdelingsleider en mijn nieuwe mentrix . die hebben allemaal een eigen mail waarop je in de zomer vakantie gewoon kan inloggen . oftewel ze zijn erg lui op school

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.9K
Amadea
7 jaar geleden
Je laat je toch niet door één pestjochie van school verjagen? Gewoon straal negeren dat stuk onbenul, dan is hij het snel zat!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Allereerst, wat erg dat het pesten zo erg is dat je niet bij hem in de klas durft. Ik heb zelf ook helaas ervaring met pesten gehad vroeger op school, dus ik weet hoe vervelend en eng dat kan zijn en het niet een kwestie is van gewoon negeren. Dat kan je wel leren, maar dat is vaak achteraf en heel lastig als je er nog middenin zit. De school reageert nu waarschijnlijk niet omdat deze gesloten is tijdens de zomervakantie. Volgens mij moet het mogelijk zijn om over te stappen naar een andere school tijdens het schooljaar, maar ik denk niet dat het nu nog voor de school begint gaat lukken, simpelweg omdat ze niet aanwezig zijn. Misschien is er ergens op de site een mail of nummer bekend die wel te bereiken is tijdens de vakantie? Zo kun je ook kijken op de website van een eventuele andere school en kijken of je die kunt informeren over het eventuele overstappen. En dan ook belangrijk, heb je er met je ouders over gepraat? Misschien dat zij weten wat je het beste kunt doen. Ik wens je veel succes en hoop dat je een oplossing kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
hi . ik heb er zeker met mijn ouders over gepraat . Die leven echt heel erg met mij mee aangzien ik nu weinig keuze heb . Ik heb nu al die beelden van toen ik gepest was in mijn hoofd rond dwarrellen waardoor ik niet durf te slapen gewoon met stress en alles . Ik ga proberen om nog een afspraak bij mijn dokter te maken want die is echt heel lief en onderneemt gelijk actie . Kijken of ze dan nog zo pussy zijn om hun mail niet te cheken :)
tinus1969
7 jaar geleden
Zomervakantie is heilig: je krijgt waarschijnlijk pas op de eerste schooldag (of enkele dagen daarvoor) antwoord.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
hallo iedereen Ik had gewoon gelijk dat ik gepest zou worden.Ik ben al tientallen keren uitgemaakt voor rooie lelijkerd en nog een hele leuke opmerking tijdens MR waarbij gwn heel de klas me uit zat te lachen ¨ ja maar jij bent ook gewoon een raar kind en niemand wilt jou wat geven voor serious request¨
Hij is er wel toen op de gang gezet maar ik vind dit maar een milde straf en al helemaal niet leuk dat ik gewoon door bijna iedereen uit de klas ben uitgelachen.Echt ik ben nog steeds heel kwaad op hem.

Antwoorden (2)

Bedoel je het niveau havo/vwo als een soort brugklas waar je na een jaar de richting kunt kiezen die je wilt gaan doen of bedoel je vwo? Als je naar vwo wilt kan dat niet zomaar als het geen brugklas is, daar doen ze heel moeilijk over uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik bedoel havo/vwo richting want bij iedereen op school is dat 2 jaar en ik wil graag nog een jaar havo/vwo brugklas jaar doen (2) en dan kijken of het lukt om naar vwo te gaan zodat ik die persoon niet hoeft te zien . Ik probeer dan niet voor mijn angst weg te lopen maar ik wil gewoon niet met die persoon in de klas omdat ik met hem al 8 jaar op de lagere school bij diegene in de klas heb gezeten en hij toch je aardig hard slaat . Het is er zelfs zo erg aan toe gegaan dat mijn vriendin er blauwe plekken aan over hield en diegene zei gewoon "ja , maar ik heb niet zo hard geslagen ik gaf gewoon een tik " sindsdien hoef ik niet meer bij diegene in de klas en ook geen contact meer eigenlijk .
Dat ligt een beetje aan de school, de omstandigheden EN de klas waarin je zit, en hoe hard je ouders voor je vechten.
Zo is de eerste jaren soms nog wel mogelijk om van school te wisselen, al kan dat soms betekenen dat je op een ander niveau terecht komt, maar in het (voor)eindexamenjaar is de enige gegronde reden om nog van school te kunnen wisselen eigenlijk een verhuizing. Dan gaat het je echt op geen enkele manier meer lukken.

Maar wanneer het ook daadwerkelijk IN de vakantie is, ben je heel sterk afhankelijk van de bereikbaarheid van de school, en die is in schoolvakanties vaak allerbelabberdst.

De vraag is echter of je met vluchten - want dat is het natuurlijk - iets oplost, en je krijgt voor je nieuwe school ook geen "anti-pest-garanties". Helaas leert de praktijk dat "gepest worden" aan beide kanten oorzaken heeft, en dat je die in de praktijk meeneemt als je van school wisselt.

An sich heb je er goed aan gedaan het al meteen aan de schoolleiding door te geven. Dat ze nog altijd niet gereageerd hebben, zegt vooral iets over de bereikbaarheid van de school. Daarom zou ik toch adviseren te proberen contact op te nemen met de alternatieve school van je keuze; als die WEL bereikbaar zijn, sta je HEEL sterk met je wens om over te stappen.

(Zelf hebben we mijn dochter in de zevende klas - dat is ongeveer de brugklas- vanwege iets andere omstandigheden van haar school gehaald midden in de herfstvakantie, waarbij de oude school totáál niet en de (directeur van de) nieuwe school voortdurend wél bereikbaar was, zelfs thuis. Ook voor goede gesprekken. Dat heeft geresulteerd in een overstap, maar WEL naar een schoolniveau láger. Eigenlijk 2, maar ze kon een hoger niveau eindexamen doen. Dat maakt nu de overstap naar het gymnasium wel een beetje lastiger, maar sociaal is het de moeite waard geweest, al was er OOK op haar nieuwe school wel degelijk af en toe heibel, een school blijft een school, maar het was bespreekbaarder. Ik weet van een goede vriendin dat de situatie in Nederland niet beter is, eerder nog slechter).

Als het overigens IN de vakantie niet lukt omdat er niemand bereikbaar is, kun je natuurlijk er wel vroeg in het nieuwe schooljaar nog werk van maken. Voor zover je nog niet in je (voor)examenjaar zit dan, want daarna lukt het niet meer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn ouders hebben voor de zomer vakantie voordat ik naar groep 8 ging geprobeerd om van richting te veranderen (havo/vwo) maar dat wilde mijn basisschool niet . Ik zou met het eerste jaar bij oud-klasgenoten in de klas komen maar dat wou ik niet . Ik heb toen een aardig fijn jaar gehad ermee . Het is niet dat ik ervoor wil vluchten het is gewoon dat ik weet hoe imbesiel die gene kan zijn want als je 1 ding zegt wat diegene niet bevalt kun je gelijk een harde mep krijgen (zelfs als meisje ) dat je wer gewoon blauwe plekken aan overhoudt .Ik zou evt. wel kunnen proberen om via een docent contact gegevens op te vragen . En als ik toch na de zomervakantie naar school moet ga ik dan wel zolang totdat ik naar een andere school mag bij de verzuim coadinator zitten . En ik voelde eigenlijk al een beetje aan dat ik bij iemand in de klas zou zitten waarbij ik niet wou maar dat die persoon het was raakte me pas . Ik heb nachtenlang gewon de allerergste beelden in mijn hoofd spoken als toen .Die beelden van wat er toen met me gebeurd is . Ik zal ook van de week een afspraak maken bij de dokter om is te kijken wat ik met een juridisch iets kan bereiken zodat er antwoord komt . Er is nu dus wel een medische reden om mij over te plaatsen . Maar aangezien ik in de 1ste bijna een half jaar niet of nauwelijks op school ben geweest zullen ze er moeilijk om doen . Mijn ouders zijn het et mij eens om naar een andere school te gaan alleen wil ik niet naar een christelijke en de dichtsbijzijnde is toch wel bijna 20 km fietsen oftewel ik ben gedwongen :(