ik zit in havo5 en heb het profiel N&G maar zonder natuurkunde. Kan ik met een havo diploma zonder natuurkunde via hbo-v (p) naar de uni geneeskunde?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.6K
Erna55
8 jaar geleden
Bij de studie geneeskunde in het vak scheikunde een belangrijk onderdeel van de studie. scheikunde vraagt ook kennis ban natuurkunde.
Maar misschien is het mogelijk om ( als het zo ver is )zomerstudies te doen.

Antwoorden (2)

Vorige antwoordgever heeft de vraag niet goed gelezen. Jij wil geneeskunde gaan doen naar hbo-v en dan wel na je propedeuse. Dat kan absoluut niet. Om geneeskunde te doen MOET je examen gedaan hebben op het VWO in natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde. Je mag die vier vakken ook los doen via bijv de LOI en dan een toelatingsexamen doen als je 21 bent of met HBO-V
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Vorige antwoordgever (Amadea) heeft nu haar antwoord weggehaald. Je eerste zin is dus niet meer relevant.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, maar daar kan ik ook niets meer aan doen ;)
Jij had geen naam hoeven noemen.
Antoni
8 jaar geleden
Je kan je antwoord vernieuwen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou nee want dan heb ik niet meer het eerste antwoord ;)
Als je een onderdeel nodig hebt om een medische studie te volgen, dan is dit wel natuurkunde. Dit is absoluut een must! Wil je geneeskunde studeren nadat je de HBO-opleiding met succes hebt afgerond, dan zal je toch aan de eisen moeten voldoen en een deelcerticaat natuurkunde moeten kunnen tonen. Dit zou je middels een cursus, CCVX of VAVO kunnen halen. Na het behalen van jouw diploma kan je dan met dit deelcerticaat ook aan de eisen voldoen en de volgende loting nog meepakken.

Aangezien je ingeloot moet worden is er eerder een kans dat je uitgeloot wordt op basis van jouw voortraject. De keus is eerder voor Cum- Laudes afgestudeerden of met volledig profiel en uiteraard kijken ze naar de behaalde cijfers. Tijdens de HBO opleiding zou je evtl. een premaster kunnen volgen, waarin je onderzoek doet en leert wetenschappelijk te denken...dit maakt een doorstroming naar de Uni ook wat makkelijker.
amc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat niet meer via loten sinds dit jaar, ze kiezen hun studenten. Verder is een deelcertificaat natuurkunde niet genoeg, er moeten VIER vakken op vwo niveau gedaan worden. Met andere woorden: wat was er mis met mijn antwoord?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verder ging het niet om een afgeronde HBO-V opleiding maar alleen een p (propedeuse).