Is het mogelijk om zonder geschikte hbo propedeuse toch te beginnen aan een universitaire bachelor studie?

Situatie:
Je studeert nu aan de Universiteit, maar wilt een tweede WO studie doen. 'Helaas' heb je 'maar' havo gedaan en heb je wel je hbo-p gehaald en ben je daarna meteen begonnen met een (aansluitende) WO-bachelor en ben je tegelijk gestopt met de HBO-bachelor waar je je P had gehaald.

Kan de uni je dan uitsluiten om niet aan de desbetreffende tweede WO-studie deel te nemen óf mag je altijd nog bezwaar maken?

Even voor de duidelijkheid: Ik heb dus een hbo-p, met als vooropleiding Havo E&M, maar sta niet meer bij de hogeschool geregistreerd. Alleen bij de universiteit.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Natuurlijk! Elke universiteit biedt een toelatingsexamen, kijk even bij https://www.tilburguniversity.edu/nl/onderwijs/bacheloropleidingen/inschrijven/cd/ :D