Hoe kan ik mij het best voorbereiden op een stageplek?

Een aantal dagen terug had ik een vraag gesteld over het best een sollicitatiebrief te schrijven. Daarop heb ik een aantal goede antwoorden gekregen. Nu heb ik een uitnodiging gekregen. Deze plek is heel gewild en de concurrentie is moordend. Hoe kan ik me het best voorbereiden? Hoe kan ik het best voor de dag komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zorg dat je zelfverzekerd overkomt.. Bereid je dus goed voor, maar let ook op je houding.. Geef een stevige hand, kijk je gesprekspartner aan en ga rechtop zitten met je armen ontspannen naast je lichaam.. Durf gerust je goede eigenschappen te benadrukken, maar waak voor arrogantie. Denk rustig na over een vraag en wordt niet zenuwachtig als er stiltes vallen.. Het is niet raar dat je even na moet denken om een fatsoenlijk antwoord te geven.. Probeer een goede balans te vinden tussen eerlijkheid en slijmen (tenslotte vertel je toch altijd wat ze willen horen, maar zorg dat je niet instemt met dingen die je niet wilt gaan doen) Heel veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100