Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik zo snel mogelijk goede cijfers op school? Ik wil HAVO halen maar ik doe VMBO. Heeft iemand tips voor mijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Meeste HAVO's vragen bij overstappen minimaal een 7 gemiddeld bij je examen. Daarnaast moet je dan ook examen hebben gedaan op VMBO-T (MAVO). Ik weet niet of je dit ook doet op dit moment? Daarnaast, waarom wil je naar de HAVO? Om daarna een HBO opleiding te kunnen doen? Dan zou je ook kunnen overwegen om vanaf de VMBO naar een MBO opleiding te gaan en daarna eventueel een HBO opleiding.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

leren, leren en concentreren,

een aantal tips,
-neem na 40 minuten huiswerk 10 minuten pauze
-maak aantekeningen tijdens huiswerk en de les!
-moeilijke dingen opzoeken op het internet (goeievraag.nl)
-aantekeningen leren
-aantekeningen doorsturen en die van anderen vragen
-zorgen dat je bij moeilijke vakken ezelsbruggetjes bedenkt
-als je iets niet snapt aan vrienden/ouders vragen tot je het snapt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke. bedankt voor je advies
Vooral inzet is belangrijk.
Hier wat tips dij mij hebben geholpen:
1. luister speciale "alfa golven" muziek daardoor kom je tot rust, en het verbeterd ook de leerresultaten.
2. mindmaping is een goeie manier van samenvatten en aantekeningen maken (ik zet hier nog een linkje bij voor een mooie uitleg daarvan)
3. Laat je niet afleiden, alle apparaten weg, ga op een rustige stille plek leren.
4. als het even niet lukt, doe dan even wat ontspannends.
5. vraag om hulp!

ik hoop dat het je helpt :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding