Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om na beëindiging van HBO studie door te blijven lenen tot aan het begin van je nieuwe HBO opleiding (nieuwe leenstelsel)?

Ik ben van plan om te stoppen met mijn huidige HBO opleiding en in september te beginnen met een nieuwe HBO (propedeuse bachelor) opleiding aan dezelfde Hoge School. Is het mogelijk om de tussentijd vanaf stoppen tot aan de nieuwe opleiding te blijven lenen (met het nieuwe leenstelsel)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
931

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt tussen beide opleidingen studiefinanciering krijgen en je studentenreisproduct blijven gebruiken. Er is dus een overbruggingsstudiefinanciering mogelijk. Je krijgt de overbrugging als er niet meer dan 4 maanden zitten tussen je oude en je nieuwe opleiding. Geef wel je nieuwe opleiding zo snel mogelijk door.
(Lees meer...)
fisbel
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hey, bedankt voor je antwoord maar dit antwoord is (neem ik aan) gebaseerd op de bron van de afdeling MBO. Ik doe een HBO opleiding en ga ook weer een HBO opleiding doen, dus ik weet niet of je antwoord nu relevant voor mij is. Toch bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding