Heb ik recht op de overgang naar havo 3?

Hallo!

Ik zit momenteel op 2 havo. Mijn cijfers zijn normaal en sta 1 onvoldoende 5,2 voor Duits.

De rest gaat wel boven de 6 paar rond de 5,7 maar mijn school twijfelt of ik over ga naar havo 3 en ze willen me naar mavo 3 sturen. Heb ik het RECHT om over te gaan als dat officieel mag met 1 (5)?

Zou het kunnen als ik naar een andere school ga dat ik daar havo 3 mag doen stel mijn school adviseert dat niet en willen ze niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De school mag dat zelf bepalen, meestal kijken ze naar meer dan alleen je cijfers, je inzet en gedrag bijvoorbeeld. Je mag naar een andere school, maar reken maar, dat ze daar advies vragen aan je huidige school, of jij klaar bent voor Havo 3, dus de kans dat je daar wel naar Havo 3 kunt, is klein. Ga zelf in gesprek met je mentor, vraag waarom zij hierover twijfelen, mogelijk kun je nog wat verbeteren de laatste paar maanden, wat de doorslag geeft je wel over te laten gaan.
Doe je best, zet je voor 100% in, mogelijk lukt het dan wel. Succes, zet hem op!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel zet me zeker in!
Erna55
8 jaar geleden
Om welke reden willen ze je laten zitten ?
Erna55
8 jaar geleden
De school zal je toch wel verteld hebben waarom ze je niet willen laten overgaan ?
Erna55
8 jaar geleden
Wel argument had de school ?
Wil je dit niet vertellen ?

Antwoorden (1)

Jouw rechten mbt overgang staan in de schoolgids (of vergelijkbaar schooldocument). De normen voor overgang horen helder en openbaar te zijn.