Vaak niet. Bij een lege bv kunnen een boel lijken uit de kast komen, waar je pas later achterkomt, op het moment dat het al te laat is. Op dat moment ben jij er mogelijk verantwoordelijk voor geworden.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Ook een lege BV brengt kosten met zich mee
zoals elk jaar een rekening van de kamer van
koophandel en ook de verplichting tot het opmaken
en deponeren van een jaarrekening blijft bestaan.
De accountant doet het niet voor niets. Kosten
belastingadviseur om de fiscus uit te leggen dat er
echt niets meer te halen is. Enz. Geen wonder dat
menige (ex)ondernemer graag van zo'n BV af wil.

Meer info op: http://www.kvk.nl/Images/LegeBV_tcm16-154565.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja het is verstandig om een lege bv te kopen en je iets mee wilt doen maar ik zou vooraf ik da aankoop ga toch goed onderzoeken of er geen schulden of iets dergelijks op staat.
Als je het bv actief gaat gebruiken zie ik geen andere reden waarom je dat niet zou doen.