Is het verstandig om een lege bv te kopen

Weet jij het antwoord?

/2500

Vaak niet. Bij een lege bv kunnen een boel lijken uit de kast komen, waar je pas later achterkomt, op het moment dat het al te laat is. Op dat moment ben jij er mogelijk verantwoordelijk voor geworden.

Ook een lege BV brengt kosten met zich mee zoals elk jaar een rekening van de kamer van koophandel en ook de verplichting tot het opmaken en deponeren van een jaarrekening blijft bestaan. De accountant doet het niet voor niets. Kosten belastingadviseur om de fiscus uit te leggen dat er echt niets meer te halen is. Enz. Geen wonder dat menige (ex)ondernemer graag van zo'n BV af wil. Meer info op: http://www.kvk.nl/Images/LegeBV_tcm16-154565.pdf

ja het is verstandig om een lege bv te kopen en je iets mee wilt doen maar ik zou vooraf ik da aankoop ga toch goed onderzoeken of er geen schulden of iets dergelijks op staat. Als je het bv actief gaat gebruiken zie ik geen andere reden waarom je dat niet zou doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100