Wat is de beste weg om een investering te krijgen?

Er zijn verschillende websites welke een dergelijke service aanbieden waar je in contact komt met investeerders (zeggen ze).

Iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar zoek je een investering voor? Voor een bedrijf, een idee?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Samen met twee andere heb ik een idee uitgewerkt. Dat idee is ontworpen en wordt nu gebouwd (website). Er staat zo goed als een businessmodel en een verdienmodel. Ook is er onderzoek gedaan en kunnen het verdienmodel dan ook goed beargumenteren. We hebben nu alleen niet zo veel tijd als wij zouden willen om het binnen enige tijd af te maken. Daarom wil ik kijken naar een oplossing (investering).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn tip: liever s avonds doorwerken en geen investeerder dan zo'n zeikerd die je wekelijks belt voor een update

Antwoorden (2)

Nieuwe ondernemers kunnen voor hulp en informatie terecht bij de Kamer van Koophandel. Misschien kan je daar ook terecht als je investeerders zoekt.

In de meeste grote steden is een vestiging van de Kamer van Koophandel te vinden.
Bronnen:
10 jaar geleden
Het krijgen van een investering begint met een goed ondernemingsplan. Hierin werk je jouw bedrijfsidee in detail uit. Een investeerder kan in je ondernemingsplan precies zien wat je van plan bent.

Een investering kun je op verschillende manieren krijgen. Je kunt naar de bank gaan voor een lening. Ook is het mogelijk om een investeerder te benaderen voor jouw idee. Een investeerder kan dan eventueel deelnemen in jouw bedrijf in ruil voor een investeringsbedrag. Op internet kun je zoeken naar investeerders, maar je kunt ook eens in je eigen netwerk nagaan of er mensen zijn die wellicht bereid zijn te investeren in jouw idee. Mocht een banklening niks worden kun je de bank eens vragen of zij alternatieve investeerders kennen voor jouw plan.