Wordt bij een aardrijkskunde examen het antwoord: regen, in plaats van: neerslag goedgerekend?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of antwoord 'regen' goedgekeurd wordt is afhankelijk of je antwoord op de vraag hiermee volledig genoeg is ('neerslag' is meer dan regen alleen).
SimonV
8 jaar geleden
Lijkt me een prima antwoord!
SimonV
8 jaar geleden
Neerslag is een verzameling waterdeeltjes die uit een wolk of groep van wolken valt en het aardoppervlak bereikt. De waterdeeltjes kunnen zowel vast als vloeibaar zijn en kristalvormig of amorf, meer specifiek REGEN, hagel, mist, korrelhagel, ijsregen en sneeuw. https://nl.wikipedia.org/wiki/Neerslag_(atmosfeer)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sterker nog, ook Saharazand kan als 'neerslag' vallen ;)
Z512099
8 jaar geleden
Nog straffere neerslag: het kan zelfs kikkers regenen !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat in de aardrijkskunde Saharazand niet als neerslag wordt beschouwd. Ik vrees dat "regen" niet goed wordt gerekend, zie 2e reactie van SimonV.

Antwoorden (2)

Nee. Want regen is geen synoniem van neerslag. Het is slechts een van de vele soorten neerslag.

Vergelijk het maar met de vraag naar hoe een dier dat melk geeft genoemd wordt. Het juiste antwoord is een zoogdier. Als je daar 'koe' als antwoord hebt gegeven is dat ook fout. Want een koe is een van de vele soorten zoogdieren.
Amadea
8 jaar geleden
Ik zou hier even willen opsplitsen.

En of een leerkracht iets goed wil keuren hangt vooral af van wat ze zelf denkt en denkt over je test.
De ene zal sneller halve punten geven dan de andere leerkracht. Zo zijn er erg strenge verbeteraars maar je kan ook heel laks zijn en vlotjes punten geven. Een beetje de aard van het beestje.

Maar op die vraag zou ik persoonlijk denken dat dit het eerlijkste is om te verbeteren.

3de graad lager,... een half punt( of wat gefrutsel aan de punten om iets te geven )
middelbaar,... met wat goodwill een half punt
hogeschool/unif richting aardrijkskundige dingen,... zeker niets.

En aangezien jij het over examen hebt,... dan zou ik denken dat jij in een van de laatste twee groepen thuishoort.