Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je na het behalen van je propedeuse naar een andere school?

Ik wil in september instromen op een studie in een, voor mij, totaal onbekende studiestad. Geen idee of ik het daar naar me zin ga krijgen en daarom de vraag: Stel dat ik na het eerste jaar m'n propedeuse haal, mag ik dan zonder problemen in het tweede jaar instomen op een andere school binnen dezelfde studie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de regel kan dat, maar het kan zijn dat een andere school net andere eisen stelt aan een propedeutisch jaar binnen dezelfde studie. Eventueel ontbrekende onderdelen zul je dan alsnog moeten behalen. Ik zou zeggen, vergelijk de opleidingsprogramma's voor beide scholen of dat ook voor jou geldt. Vraag het evt. na bij een studieadviseur op je nieuwe school.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dat mag, heb ik ook gedaan ,de school moet het ook goed vinden maar houd er wel rekening mee dat de vakken verschillend kunnen zijn. Ik ging na het halen van mijn p van de HvA naar Saxion en terwijl de opleiding hetzelfde was waren de vakken heel verschillend en een stuk moeilijker. Denk goed na en neem contact op met de school
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding