Mag een school als straf je kluisje innemen?

Als straf van een incident is als straf mijn kluisje ingenomen. Ik heb het idee dat dit niet mag, maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Je school heeft schoolregels.
Deze heb je op papier gekregen.
- Elke school kent zijn eigen regels. Het gaat hierbij om afspraken waaraan deelnemers en personeel zich moeten houden om op een plezierige en eerlijke wijze met elkaar om te gaan. Hiertoe zijn rechten en plichten van cursisten o.a. opgenomen in de onderwijsovereenkomst. Naast deze algemene regels voor deelnemers, waaraan een ieder zich moet houden, is het denkbaar dat docent tijdens hun lessen aanvullende regels stellen.-

Antwoorden (2)

Kluisje is van de school dus hun eigendom.
Jij mocht dit gebruiken maar omdat jij je niet kan gedragen hebben ze je het recht van gebruik ontnomen wat gewoon mag gezien het hun eigendom is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jij huurt een kluisje van school; school is niet verplicht om dit kluisje beschikbaar te stellen en mag regel opleggen mbt de manier waarop een kluisje gebruikt mag worden. Als jij de regels overtreedt, mag school de huur van het kluisje opzeggen.