Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je altijd een vergunning nodig om te verkopen op straat en wat kost dat? Kan het ook gratis ergens omgeving Twente?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ga je verkopen?
Ik ben nieuwsgierig ^_^

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, daar moet je een ventvergunning voor hebben. De kosten van een ventvergunning zijn afhankelijk van de periode. Een ventvergunning in Enschede met een geldigheidsduur van:
een dag kost € 10,60
een maand kost € 31,50
een jaar kost € 94,70
Ik denk niet dat het ergens gratis zal mogen. Hooguit op Koningsdag, en misschien op een buurtfeest. Maar als jij dat wilt gaan doen om er inkomsten mee te genereren, dan moet je echt een vergunning hebben. Zie hier welke voorwaarden er zijn: https://dloket.enschede.nl/loketburgers/pdc-voorwaarden/9947
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik lees, als ik via jouw link naar "ventvergunning aanvragen"ga, dat ik een of ander registratienummer van CAK nodig zou hebben. Wat is dat dan? Bedankt voor je antwoord alvast, het is erg waardevol voor mij
Amadea
10 jaar geleden
Als je wilt gaan venten dan heb je een Bewijs van Registratie nodig, een marktpas. Daartoe moet je ingeschreven staan in het handelsregister van de Kamer van Koophandel, als ambulante handelaar. Wat het Centraal Administratiekantoor in Den Haag daar nou mee te maken heeft begrijp ik niet. Misschien staat er een verkeerde afkorting? Het zou volgens mij het KvK-registratienummer moeten zijn!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat moet ik doen voor een KvK registratie, en wat voor haken en ogen ga ik daarmee tegenkomen, in het simpel?
Amadea
10 jaar geleden
Daar heb ik geen ervaring mee. Misschien moet je daar een nieuwe vraag aan wagen? Je vult een formulier in, gelijkend op zo'n formulier dat je voor de belastingaangifte invult. Te downloaden via http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschrijving-bij-de-kamer-van-koophandel/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/formulieren-handelsregister/?refererAliasStat=formulieren (en dan de eerste, neem ik aan: eenmanszaak).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding