Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik blijven lenen tijdens de wisseling van hbo studies?

Zelfs Na veel googlen, kon ik niet een duidelijk antwoord vinden. Vandaar deZe vraag aan jullie.

Afgelopen september ben ik na m'n mbo begonnen aan een hbo studie.
Ik zit dus in het nieuwe stelsel. Ik heb besloten te wisselen van opleiding (aangeboden op dezelfde hogeschool)

Wanneer ik me uitschrijf voor deze studie A en inschrijf voor de nieuwe studie B, kan ik dan blijven lenen totdat de studie van start gaat in september?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Je moet ook stoppen voor februari geloof ik voor financieel voordeel en dan moet je je helemaal uitschrijven.
fisbel
8 jaar geleden
De datum van 1 februari is van toepassing als je de studie definitief afbreekt (geen diploma) Je hoeft de ontvangen studiefinanciering bijvoorbeeld O.V. kaart en aanvullende beurs dan niet terug te betalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hij valt onder het studievoorschot, niet onder stufie en aanvullende beurs.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je stopt met je opleiding, schrijf je je uit bij de school of universiteit. De uitschrijfdatum moet aan DUO doorgegeven worden. De studiefinanciering stopt. In jouw situatie kan je opnieuw studiefinanciering aanvragen a.s. september.
(Lees meer...)
fisbel
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding