Met welke studies kan je na je studie iets gaan doen in de topsport (begeleiden en onderzoeken van sporters enzo)?

Ik moet me gaan oriënteren op verschillende studies, en de topsport interesseert mij erg. Mij lijkt het daarom ook leuk om daar iets mee te gaan doen. Bijvoorbeeld onderzoeken hoe mensen onder druk presteren, of wat voor schema's mensen moeten volgen om op het belangrijke moment op het allerbest te presteren, dat soort dingen. Nu ben ik de studie bewegingswetenschappen al tegen gekomen, dat lijkt me erg leuk, maar ik vroeg me af: met welke studies kan je nog meer die richting op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je geeft niet aan op welk niveau je die opleidingen wil doen. Op MBO nivo heb je ROC bewegen en CIOS. Op HBO nivo heb je verschillende sportopleidingen. Op wetenschappelijk nivo kun je sportarts worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je dan of op medische opleidingen of biologie moet kijken.
Volgens mij kan je naar het Cios. Dat is een opleiding die volgens mij geheel gericht is op topsport. Misschien dat je het op je huidige nivo kan aansluiten.